Günlük posta

Vikipedi, özgür ansiklopedi
Günlük posta
logo
açıklama İngiliz günlük gazetesi
Yayıncılık şirketi Günlük Posta ve Genel Güven
Merkez Londra
İlk baskı 4 Mayıs 1896
Yayın sıklığı Her gün; özel Pazar baskısı
Satılan baskı 1.454.073 kopya
(Mayıs 2017,)
Aralık 3.295 milyon okuyucu
(Mayıs 2017,)
Genel Yayın Yönetmeni Geordie Greig
Web bağlantısı dailymail.co.uk
Makale arşivi dailymail.co.uk/home/sitemaparchive
ISSN (baskı)

Daily Mail ve Pazar baskısı Pazar günü Posta olan İngiliz Magazin 2020 yılında satılan hemen altında bir milyon kopya ile ülkede en çok satan gazeteler bulunmaktadır. Her iki gazetenin siyasi yönelimi muhafazakar olarak değerlendiriliyor . Posta sözde "geleneksel alt orta sınıfın sesi olarak kabul edilir Orta İngiltere ".

Tarih

Daily Mail tarafından 1896 yılında kurulmuş Alfred HARMSWORTH ve düşük fiyat segmentindeki ilk ulusal dağıtılan kütle gazetesi oldu. 1900 gibi erken bir tarihte, bir milyondan fazla tirajı vardı. En başından beri, magazin gazeteciliğinin üslup araçlarına dayanıyordu ve o zamanın en iyi gazetesi The Times'dan daha az kapsamlı habercilik sunuyordu . Gazete kurucusu Alfred Harmsworth'un ölümünden sonra, kardeşi Harold Harmsworth 1922'de işi devraldı .

Siyasi açıdan sağcı gazete, Sovyet partisi lideri Zinoviev'in 1924'te İngiliz Komünistlerine gönderdiği, sözde bir silahlı devirme çağrısı içeren bir mektubu yayınladı . Bu büyük bir heyecan yarattı. Dört gün sonra gerçekleşen parlamento seçimlerinde Liberal Parti yaşadı ederken, ağır kayıplar Muhafazakarlar kazandı bir heyelan ve önceki değiştirilir İşçi altında hükümeti Ramsay MacDonald . Daily Mail tarafından yayınlanan mektubun daha sonra sahte olduğu ortaya çıktı .

1930'ların başlarında, gazete, sahibi Lord Rothermere'in kurucularından olduğu Birleşik İmparatorluk Partisi'ni destekledi . Bu dönemde Rothermere de Hitler ve Mussolini'ye sempati duydu ve bu anlamda makalenin editoryal çizgisini etkiledi. Daily Mail bazen yorumlarında Oswald Mosley'in İngiliz Faşistler Birliği'ni (BUF) destekledi, ancak 1934'te bir BUF mitinginde yaşanan şiddetli ayaklanmalardan sonra bu duruştan kaçındı. Öte yandan gazetenin Nazi Almanyası'na sempatisi neredeyse tüm savaş öncesi dönem boyunca sürdü ve hatta Harold Harmsworth, Hitler'i Çekoslovakya'nın işgalinden dolayı tebrik etmek için 1939'da Hitler'e şahsen bir mektup bile yazdı . İkinci Dünya Savaşı'nın başlamasından önce, gazete Neville Chamberlain'in yatıştırma politikasını destekledi ve daha sonra Winston Churchill'e döndü .

31 Aralık 1940'ta Daily Mail Londra'nın bir silüetini yayınladı . Dört aydır Alman Hava Kuvvetleri'nin (" The Blitz ") günlük hava saldırıları sonucu yıkıcı hasara rağmen zarar görmeden kalan Aziz Paul Katedrali'nin kubbesi görülebiliyordu . Resim , II.Dünya Savaşı'nda İngiliz halkının hayatta kalma iradesinin ve moralinin simgesi haline geldi .

1971'de gazete, o zamanlar Daily Mail'in iki katından daha yüksek bir tirajı olan ana rakibi Daily Express ile birleştirilecekti . Ancak o zamanki işletme sahibi Vere Harmsworth, denetim kurulunun karşılık gelen bir talebinin boşa çıkmasına izin verdi ve ortamı, daha genç, ortalama eğitimli okuyuculara odaklanarak sofistike bir tabloid haline getirdi. Yine 1971'de Daily Mail , sonraki yıllarda gazetenin tarzını önemli ölçüde şekillendiren ve başarısına katkıda bulunan ünlü gazeteci David English'i işe almayı başardı. 1991 yılında kağıt, rakibi Daily Express'ten daha yüksek tirajda ilk kez başarılı oldu .

David English, genel yayın yönetmenliğini yirmi yıl geçirdikten sonra , 1992'de Daily Mail'i de yayınlayan Associated Newspapers grubunun yönetim kurulu başkanı oldu . Bu görevi bugüne kadar elinde tutan Paul Dacre onun yerini aldı.

2004 yılından bu yana gazetenin yayıncısı, Daily Mail ve General Trust , olmuştur listelenmiş üzerinde FTSE en önemli stoklarının biri olarak Londra Borsası'nda .

Daily Mail hedefi olmuştur hakaret davalarında geçmişte .

22 Eylül 1907 tarihli Daily Mail Sunday Edition'ın Pazar baskısına Münih (ücretsiz) eki.

Yurtdışı ve Kıta Sürümleri

İlk iki yabancı baskı 1904 ve 1905'te kuruldu. İlki tüm dünya için "Overseas Daily Mail", ikincisi ise Avrupa ve Kuzey Afrika için "Continental Daily Mail" adıyla. Daha sonra İskoçya, İrlanda ve Hindistan için de ayrı baskılar yapıldı. Kıta baskısı için Berlin, Münih ve Paris'te ofisler tutuldu. 1907'de Alman İmparatorluğu'nda 20 pfennigs'e mal olan Pazar baskıları için, ayrıntılı yerel özellikler ve Alman yazarların özel makalelerinin yer aldığı sanat ekleri İngilizce çeviriyle üretildi. Örneğin 22 Eylül 1907'de, sosyal demokrat politikacı Samuel Spier'in eşi olan sanat eleştirmeni Anna Spier'in Münih'teki Lenbachhaus hakkında yazdığı tam sayfa bir makale yayınlandı .

Tartışma

Daily Mail'in kapsamı geçmişte çok sayıda tartışmaya yol açtı ve ayrıca yurtdışında da eleştirel olarak tartışıldı. Süddeutsche Zeitung o, örneğin, yazdığı gazetenin siyasi köşe yazarları “onlar gerçekten ciddiyim olsun” “Emin olamayız” diye “böyle delilik açan” yazardı. 2010'da Daily Mail köşe yazarı Richard Littlejohn, transseksüel bir ilkokul öğretmeni hakkında bir köşe yazısıyla kamuoyunda şiddetli tepkilere yol açtı. Gazetenin bürolarının önünde çok sayıda gösteri yapıldı.

2013 yılında, Gazetenin İşçi Partisi lideri Ed Miliband'ın rahmetli babası Ralph Miliband'ı karaladığı bir makale şiddetli tepkilerle karşılaştı. Sonuç olarak, çok sayıda politikacı ve yorumcu, gazeteyi siyasi muhaliflerle başa çıkma biçimi nedeniyle kınadı. John Moore , Michael Heseltine ve Başbakan David Cameron gibi muhafazakar politikacılar da gazeteyi makale nedeniyle eleştirdi.

Nefreti Finanse Etmeyi Durdur kampanyası , uluslararası şirketleri Daily Mail ile reklamcılık ortaklıklarını sona erdirmeye çağırıyor . Lego, Kasım 2016'da Daily Mail ile bir reklam ortaklığı kurdu. Kampanya, nefret ekeceği ve toplumsal bölünmeyi teşvik edeceği için gazeteyi eleştiriyor.

Şubat 2017'de, İngilizce konuşan Wikipedia topluluğu, yaklaşık iki yıl süren tartışmalardan sonra Daily Mail'in bir kaynak olarak genellikle güvenilmez olduğuna ve bu nedenle kanıt olarak kullanılmaması gerektiğine karar verdi . Daily Mail'in bu hariç tutulması, gerçekleri doğrulamada büyük eksiklikleri olması, sansasyon için açgözlü olması ve bazen basitçe gerçekleri veya iddiaları icat etmesiyle haklı çıktı . Medyada bu dışlama olağanüstü bir adım olarak nitelendirildi. Verilen örnekler şunları içerir: Amanda Knox davası hakkında haber yapmak , futbolcular Paul Pogba ve Andrea Pirlo ile uydurma röportajlar ve George Clooney ile Amal Alamuddin arasındaki ilişki hakkında yanlış iddialar . Daily Mail ayrıca bir itham yayma hakkında yanlış iddialarda küresel ısınma .

biçim

Daily Mail yayımlandı için dosya kâğıdı formatına 75 yıl . 3 Mayıs 1971'den beri daha kolay yönetilebilir tabloid formatında ( tabloid formatında , 302 × 392 mm) yayınlandı.

Gazetenin internetteki varlığı, 2013 yılında Süddeutsche Zeitung tarafından “dikkatlice planlanmış kaos” olarak eleştirildi.

Sponsorluk

1906'dan beri gazete, havacılığın gelişimini teşvik etmek için bir dizi havacılık ödülüne sponsor oldu. Daily Mail'in kurucusu Lord Northcliffe tarafından doğrudan başlatılan tanınmış Daily Mail fiyatları şunlardı:

  • 5 Ekim 1908'de Louis Blériot tarafından 25 Temmuz 1909'da kazanılan Cross Channel Ödülü (1.000 £) .
  • Tüm İngiliz Ödülü (1.000 £) 30 Ekim 1909'da John Moore-Brabazon tarafından kazanıldı .
  • Londra'dan Manchester'a Ödülü (10.000 £) 27 Nisan 1910'da Louis Paulhan tarafından kazanıldı .
  • Bir Atlantik geçişi için (21 Kasım 1918'de yenilenen ) 5 Nisan 1913 tarihli "Atlantik Ödülü" (10.000 £), 15 Haziran 1919'da Alcock ve Brown tarafından kazanıldı .

Gazete, 1936'dan 1940'a kadar Daily Mail Gold Cup bilardo turnuvasının ana sponsoruydu . O zamanlar turnuva, Dünya Snooker Şampiyonası ile aynı üne sahipti .

İnternet linkleri

Commons : Daily Mail  - resimler, videolar ve ses dosyaları koleksiyonu

Bireysel kanıt

  1. ^ Alman Milli Kütüphanesi'ne giriş
  2. a b newsworks.org.uk
  3. Daily Mail, Güneş'i gölgede bırakarak İngiltere'nin en çok satan gazetesi The Guardian , 20 Haziran 2020, 25 Şubat 2021'de erişildi
  4. 'Orta İngiltere'nin Sesi? Günlük Posta ve Kamu Hayatı Günlük Posta Tarihi Arşivi 1896-2004. Cengage Learning, 2013, erişim tarihi 25 Şubat 2021
  5. a b c Daily Mail & General Trust plc. Federal Yurttaşlık Eğitimi Ajansı, 1 Temmuz 2011, 5 Haziran 2019'da erişildi .
  6. Giriş Harold Sidney HARMSWORTH, 1 Viscount Rothermere içinde Britannica Ansiklopedisi
  7. Nicholson Baker : Human Smoke: The Beginnings of World War, the End of Civilization . Simon & Schuster, 2008, s. 12-13.
  8. James Thomas: Popüler Gazeteler, İşçi Partisi ve İngiliz Siyaseti . Routledge, 2005, s.75
  9. ^ Dennis Griffiths: Fleet Street: Basının beş yüz yılı . İngiliz Kütüphanesi, 2006, s.249
  10. ^ Richard Griffiths: Sağ Yolcular: Nazi Almanyası için İngiliz Meraklıları, 1933-1939 . Constable, 1980, s. 163-168
  11. ^ SJ Taylor: The Great Outsiders: Northcliffe, Rothermere ve Daily Mail . Weidenfeld ve Nicolson, 1996
  12. Cyprian P. Blamires (Eds.): World Fascism : A Historical Encyclopedia, Cilt 1 . ABC-CLIO, 2006, s. 288, 435
  13. ^ Richard Griffiths: Sağ Yolcular: Nazi Almanyası için İngiliz Meraklıları, 1933-1939 . Constable, 1980, s. 168
  14. ^ Neil Tweedie ve Peter Day: Rothermere, Hitler'i Romanya'yı işgal etmeye çağırdığında . In: The Daily Telegraph , 1 Mart 2005
  15. 1971: İngiltere'nin en eski tabloidi kapanır . İçinde: BBC News , Bu gün: 11 Mayıs
  16. "Daily Mail" ile anlaşmazlık: Kate Winslet, tazminat olarak 28.000 euro tahsil ediyor . In: Spiegel Online , 3 Kasım 2009
  17. ^ Jacqueline Maley: Elton John, Daily Mail hakaretinden 100.000 £ aldı . In: Guardian , 25 Mayıs 2006
  18. Hugh Grant, hakaret tazminatlarını kabul eder . In: BBC News , 27 Nisan 2007
  19. ^ Matt Born: Diana Rigg, Daily Mail'e karşı iftira davasını kazandı . In: The Daily Telegraph , 21 Ekim 2003
  20. Oliver Luft: Daily Mail, eski Katolik PR adamının ikiyüzlü olduğunu iddia ettikten sonra ödeme yapıyor . In: The Guardian , 29 Ocak 2009
  21. A. Spier: "Lenbach'ın Evi." - Daily Mail'in Pazar Sayısı için Münih Sanat Eki, Continental Edition, 22 Eylül 1907, sayfa 1 ve 4. (Kıta baskısı hakkındaki tüm teknik bilgiler ön tarafta bulunabilir. Bu basımın sayfası.)
  22. a b Christian Zaschke: Web açılacak . İçinde: Süddeutsche Zeitung , 22 Mayıs 2013
  23. Jonathan Brown: "Kendi hayatına son veren" transseksüel ilkokul öğretmeni, ölümünden önce medyanın izinden gitmekten korunma arayışındaydı . In: The Independent , 23 Mart 2013
  24. ^ John Plunkett: Öğrenci protestocunun Daily Mail sütunu PCC'ye 500 şikayette bulunuyor . In: Guardian , Aralık 14, 2010
  25. ^ Matthew Taylor: Daily Mail ofislerinin dışındaki protestocular 'nefret kampanyasını' kınıyor . In: The Guardian , 6 Ekim 2013
  26. Lucy Meadows nöbeti: Richard Littlejohn'u görevden alma dilekçesi . In: BBC News , 26 Mart 2013
  27. ^ Roy Greenslade: Welfare, Daily Mail'in dışında miting düzenlemek için göstericileri kesintiye uğrattı . In: Guardian , 14 Nisan 2011
  28. Christian Zaschke: Ölüm ve Şeytan . İçinde: Süddeutsche Zeitung , 5 Ekim 2013
  29. Tatsız "Günlük Posta" . In: Neue Zürcher Zeitung , 2 Ekim 2013
  30. Nicholas Watt: Thatcher müttefiki Daily Mail'i Ralph Miliband hakkında 'yalan söylemekle' suçluyor . In: The Guardian , 2 Ekim 2013
  31. ^ Rhiannon Williams: David Cameron ve Nick Clegg, Ed Miliband'a gazete konusu konusunda destek sözü veriyor . In: The Daily Telegraph , 1 Ekim 2013
  32. Nicholas Watt: Ed Miliband, Daily Mail'e meydan okumada haklıydı, diyor David Cameron . In: The Guardian , 8 Ekim 2013
  33. Die Zeit, Lego hiçbir şey yapmadan nefrete karşı kampanyaya yardım ediyor , 13 Kasım 2016
  34. Wikipedia, Daily Mail'i 'güvenilmez' kaynak olarak yasaklıyor . In: The Guardian , 8 Şubat 2017. Erişim tarihi: 10 Şubat 2017.
  35. Benzeri Görülmemiş Hareketle Wikipedia'da 'Güvenilir Kaynak' Olarak Yasaklanan Günlük Posta . In: Huffington Post , 9 Şubat 2017. Erişim tarihi: 10 Şubat 2017.
  36. Önde gelen iklim bilimci, Mail'e Pazar günkü araştırmasını kullanmasıyla meydan okuyor . In: The Guardian , 11 Ocak 2010. Erişim tarihi: 10 Şubat 2017.
  37. Mail on Sunday, iklim bilimcilere karşı son savaşta ilk salvoyu başlattı . In: The Guardian , 5 Şubat 2017. Erişim tarihi: 10 Şubat 2017.
  38. Bilim Adamları, Küresel Sıcaklıklarla İlgili Haber Raporunun Yanlış Olduğunu Söyledi . In: The New York Times , 2 Aralık 2016. Erişim tarihi: 10 Şubat 2017.
  39. "GÜNLÜK POSTA" YUVARLAK BRİTANYA YARIŞI . In: Birleşik Krallık Kraliyet Aero Kulübü - üyelere resmi bildirimler . 6 Eylül 1913, s.  984 ( Uçuş Küresel Arşivi ).
  40. a b YENİ GÜNLÜK POSTA ÖDÜLLERİ . In: Birleşik Krallık Kraliyet Aero Kulübü - üyelere resmi bildirimler . 5 Nisan 1913, s.  393 ( Uçuş Küresel Arşivi ).
  41. LONDRA'DAN MANCHESTER'E . ÖDÜLLER İÇİN 10.000 £ DAHA FAZLA. İçinde: FLIGHT Sahipleri (Ed.): Flight . bant  45 . Uçuş, Londra 1909, s. 702-703 .
  42. LONDRA'DAN MANCHESTER'E . ÖDÜLLER İÇİN 10.000 £ DAHA FAZLA. İçinde: FLIGHT Sahipleri (Ed.): Flight . bant  71 . Uçuş, Londra 1910, s. 349-350 .
  43. GÜNLÜK POSTA ATLANTİK ÖDÜLÜ . In: Birleşik Krallık Kraliyet Aero Kulübü - üyelere resmi bildirimler . 21 Kasım 1918, s.  1316 ( Uçuş Küresel Arşivi ).